Tisková zpráva

Obchodní výsledky Renault Trucks za rok 2023: 18% nárůst fakturovaných vozidel

TZ obchodní výsledky

Renault Trucks uzavřel rok 2023 s celkovým objemem 69 859 fakturovaných vozidel, což představuje nárůst o 18 %. „Tento solidní obchodní výsledek nám umožní pokračovat v transformaci a v přechodu na udržitelnou dopravu," vysvětluje Bruno Blin, prezident Renault Trucks. „Renault Trucks se prosazuje jako lídr v oblasti dekarbonizované mobility s 22,4 % podílem elektrických vozidel v segmentu nad 16 tun v Evropě."

Navzdory trhu, který byl v první polovině roku poznamenán výpadky v dodavatelském řetězci, vzrostl objem nových fakturovaných vozidel Renault Trucks v roce 2023 meziročně o 18 % na 69 859 kusů. Tyto fakturace se dělí následovně:

Podle oblastí:

Evropa: 62 476 fakturovaných vozidel (+20 %)

Ostatní země: 7 383 fakturovaných vozidel (+8,7 %)

 

Podle segmentu:

Těžká a střední řada: 40 833 fakturovaných vozidel (+4 %)

Užitková vozidla: 29 026 fakturovaných vozidel (+46 %)

 

Elektrická vozidla:

V roce 2023 fakturoval Renault Trucks 1 636 elektrických vozidel, což je o 153 % více než v předchozím roce.

Těžká a střední řada elektrických vozidel: 624 fakturovaných vozidel (+65 %)

Elektrická užitková vozidla: 1 012 fakturovaných vozidel (+278 %)  

  • Solidní výsledky na evropském trhu elektrických vozidel

V Evropě (EU27) v segmentu vozidel nad 16 tun, zaznamenal Renault Trucks v roce 2023 na velmi dynamickém a rostoucím trhu celkový nárůst o 3,4 %. Výrobce ztratil 0,9procentního bodu a jeho tržní podíl představuje 8,5 %. V segmentu 6 až 16 tun značka zaznamenala nárůst o 6,8 %, zatímco tržní podíl klesl o 0,8procentního bodu na 6,2 %. Renault Trucks zůstává lídrem domácího francouzského trhu s 27,9% podílem v segmentu nad 16 tun.

  • 1 636 dodaných elektrických vozidel v roce 2023

V roce 2023 Renault Trucks pokračoval v přechodu na elektromobilitu, přičemž objem fakturovaných vozidel vzrostl o 153 % na 1 636 elektrických vozidel všech řad. V segmentu vozidel těžké a střední řady fakturoval Renault Trucks v loňském roce 624 vozidel (+65 %). V Evropě (EU30 registrace) v segmentu elektrických vozidel nad 16 tun Renault Trucks předstihl trh s mírou penetrace 2,5 % (709 registrovaných vozidel), zatímco celková míra penetrace elektrických nákladních vozidel v Evropě činila 0,9 % (3 163 registrovaných vozidel). Tržní podíl výrobce v Evropě (EU30) v segmentu elektrických nákladních vozidel nad 16 tun tak činí 22,4 %. Ve Francii má Renault Trucks v tomto segmentu 84% podíl s 464 registrovanými vozidly. V segmentu lehkých užitkových elektrických vozidel zaznamenala značka Renault Trucks nárůst o 278 % s 1 012 fakturovanými vozidly. Tento trend bude pokračovat i v roce 2024, kdy přijdou na trh dva nové elektrické modely lehkých užitkových vozidel: Renault Trucks Trafic E-Tech a nový Renault Trucks Master E-Tech, který nahradí současný model.

  • Nejširší nabídka 100 % elektrických vozidel na trhu od 650 kg do 44 t

Na konci loňského roku byla v závodě Bourg-en-Bresse spuštěna sériová výroba elektrických vozidel Renault Trucks T a C E-Tech.

Na začátku roku 2024 převzala společnost XPO Logistics první sériový tahač Renault Trucks T E-Tech, který je součástí objednávky 105 těchto nových modelů pro její provozy ve Francii. Jako dlouholetý partner značky Renault Trucks, který se výrazně zasazuje o dekarbonizaci dopravy, má nyní XPO Logistics v provozu anebo objednáno více než 200 elektrických vozidel Renault Trucks (Renault Trucks D E-Tech, D Wide E-Tech a T E-Tech). Renault Trucks vyrábí sériově elektrická vozidla Renault Trucks D a D Wide E-Tech (16 až 26 t) ve svém závodě v Blainville-sur-Orne od roku 2020. Tato vozidla v provozu u zákazníků ujela více než 13 milionů kilometrů a ušetřila 13 000 tun CO2. Renault Trucks, který ve svém závodě v Lyon-Vénissieux montuje také nákladní kola, nyní nabízí nejširší řadu elektrických vozidel na trhu od 650 kg do 44 tun. Značka pokračuje ve své ambici, aby do roku 2030 tvořila elektrická vozidla 50 % jejich prodaných objemů.

  • Rekordní výsledky na mezinárodních trzích

Navzdory složitému geopolitickému klimatu mezinárodní prodeje Renault Trucks nadále rostly a ve srovnání s rokem 2022 se zvýšily o 8,7 %, což představuje 7 383 vozidel. Tržní podíl výrobce vzrostl ve většině zemí, včetně Indonésie (12 %), Chile (6,8 %), Maroka (18 %) a Tuniska (21 %). V této pozitivní situaci se v roce 2023 k Renault Trucks připojili noví partneři, kteří podpořili jeho expanzi v Turecku, Alžírsku a Keni.

Dalším významným milníkem roku 2023 byla první mezinárodní dodávka elektrického vozidla Renault Trucks D Wide E-Tech pro svoz komunálního odpadu, které provozuje společnost Tadweer Group v Abú Zabí.

  • Výroba nových vozidel již není jedinou možností

V posledních několika letech Renault Trucks zintenzivnil iniciativy v oblasti oběhového hospodářství, jejichž cílem je snížit dopad nákladních vozidel na životní prostředí a zároveň poskytnout dopravcům ekonomická a udržitelná řešení. Prodloužením životnosti dílů a nákladních vozidel může Renault Trucks snížit dopad na přírodní zdroje až o 80 %. Jedná se o virtuální model založený na třech principech, a to regeneraci, opětovném použití a návratu.  V roce 2023 Renault Trucks přestavěl 95 ojetých vozidel ve své továrně Used Trucks Factory v Bourg-en-Bresse. Tento relativně skromný počet reflektuje nedostatečnou dostupnost ojetých vozidel, jejichž skladové zásoby jsou stále velmi nízké. Výrobce rovněž prodloužil životnost 250 nákladních vozidel ve vozových parcích svých zákazníků jejich renovací ve svém Used Trucks Center v Lyon-Saint-Priest. Renovovaná nebo přestavěná vozidla představují konkrétně úsporu 6 tun materiálu, 7 tun CO2, 7 MWh energie a 185 m3 vody.

Renault Trucks učinil další krok směrem k cirkulaci a dekarbonizaci dopravy, a to přestavbou dieselových nákladních vozidel na bateriová elektrická vozidla:

  • V továrně Used Trucks factory v Bourg-en-Bresse nyní probíhá elektrická modernizace tahačů Neotrucks: logistických vozidel s omezením rychlosti na 25 km/h, která se používají k přepravě návěsů v rámci soukromých průmyslových nebo logistických areálů. V roce 2023 bylo přestavěno 25 tahačů a pro letošní rok je plánováno dalších 40.
  • V roce 2023 Renault Trucks realizoval ve spolupráci se společností Novumtech projekt elektrické modernizace, který finančně podpořila francouzská agentura pro ekologickou transformaci ADEME. Dvanáctitunové dieselové vozidlo bylo přestavěno na vozidlo s elektrickým pohonem. Další fází tohoto projektu bude získání jeho homologace v letošním roce, aby se potvrdilo, že splňuje platné předpisy. Poté Renault Trucks zahájí ve spolupráci s firmou Clovis Grand Paris sérii testů v reálných provozních podmínkách.

Renault Trucks si udržel úroveň prodaných ojetých vozidel v roce 2023 ve výši 6 000 vozidel. Výrobce, který sází na atraktivitu ojetých nákladních vozidel, loni představil svou třetí limitovanou edici ojetých vozidel: Renault Trucks T Red. Renault Trucks nabízí v rámci své sítě 186 prodejních a servisních míst s vyhrazeným prostorem pro ojetá nákladní vozidla.

  • Strategické investice pro udržitelnou budoucnost

Renault Trucks aktivně připravuje svou budoucnost prostřednictvím strategických investic zaměřených na posílení dlouhodobé životaschopnosti svých závodů a budování pevné a udržitelné budoucnosti založené na inovacích.

V roce 2023 výrobce oficiálně otevřel své nové výzkumné a vývojové centrum "X-Tech Arena" v lyonském závodě Saint-Priest. Tato budova o rozloze 11 000 m2 je domovem pro 1 000 odborných inženýrů, výzkumníků a nákupních týmů. Rozhodnutí umístit tyto týmy společně do jedné budovy má zajistit plynulý tok informací mezi nimi a urychlit schvalovací a realizační procesy projektů na vývoj budoucích dopravních řešení. Budova, kterou navrhla společnost ARCHIGROUP ve spolupráci s firmou ETAMINE, odborníkem na udržitelný rozvoj, spotřebuje o 25 % méně energie, než vyžadují francouzské předpisy. Celková investice činila 33 milionů eur.

V loňském roce Renault Trucks také otevřel CampX, prostor věnovaný inovacím ve svém závodě v Lyonu. Jeho posláním je urychlit technologický a obchodní vývoj prostřednictvím spolupráce mezi interními týmy a externími partnery, především start upy.

Renault Trucks se zavázal k energetické a ekologické transformaci svých závodů, a proto spustil ve spolupráci se společností TotalEnergies ambiciózní projekt.  Cílem je vybavit průmyslový závod v Bourg-en-Bresse fotovoltaickými přístřešky o rozloze 17 hektarů. Vyrobená elektřina bude odpovídat spotřebě 17 500 lidí. Samotný závod bude využívat část energie vyrobené fotovoltaickou elektrárnou. Díky tomu bude 30 % spotřeby elektřiny v závodě zajišťováno stříškami, jejichž další výhodou bude ochrana vozidel zaměstnanců i nákladních vozidel vyráběných v závodě.

V neposlední řadě Renault Trucks představil plány na výstavbu nového globálního distribučního centra náhradních dílů v závodě Saint-Priest, které nahradí původní distribuční centrum. Investicí v celkové výši 132 milionů eur do výstavby této nové moderní logistické platformy potvrzuje francouzský výrobce a skupina Volvo, jehož je součástí, svůj závazek k udržitelnosti výrobních zdrojů a silné místní kořeny značky Renault Trucks v metropolitní oblasti Lyonu.

Set canonical URL
Off