Tisková zpráva

DB Schenker rozšířil flotilu svých elektrických vozidel o dva nové modely Renault Trucks E-Tech D

DB Schneker_3

Společnost DB Schenker na terminálu v Brně převzala elektrický model  Renault Trucks E-Tech D 16t. Čistě elektrické vozidlo nasadí logistický expert na logistiku poslední míle na jihu Moravy. Druhé vozidlo ve stejné specifikaci bude nasazeno do provozu také na Slovensku. DB Schenker tak potvrzuje, že elektromobilita má své místo i v nákladní dopravě.

DB Schenker rozšiřuje svoji flotilu elektrických vozidel o dvě elektrická nákladní vozidla Renault Trucks E-Tech D16t, vhodná zejména pro distribuci v městských oblastech.

Čistě elektrickému vozidlu zajišťují kapacitu 376 kWh čtyři sady akumulátorů. Umožňují nabíjení buď střídavým proudem výkonem 43 kW, což je vhodné zejména pro noční nabíjení, nebo stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW, které umožní nabití do 80 % za necelé 2 hodiny a do 100 % za 2,5 hodiny. Dojezd závisí na způsobu užití, z dlouhodobých dat vozidel v provozu ale vyplývá, že se spotřeba pohybuje pod 1 kWh/km. Výkon motoru je 130 kW stálý, ve špičce až 185 kW. Pro vyšší energetickou úsporu je vozidlo zároveň vybaveno rekuperací – funkcí zpětného dobíjení při provozu. Závisí na způsobu užití, vozidlo je schopné tímto způsobem samo dobít zhruba 25–30 % spotřeby.

DB Schenker se zavázal k budování udržitelných dodavatelských řetězců a naše rozšířená flotila elektromobilů je toho důkazem. DB Schenker i Renault Trucks sdílí vize o zelenější budoucnosti, které vyústily v konkrétní spolupráci. Udržitelnost a energetická efektivita jsou klíčové oblasti, ve kterých aktivně rosteme a do které investujeme. V rozšiřování elektrického vozového parku budeme i nadále pokračovat, v následujících měsících očekáváme předání dalších čtyř elektrických vozidel.“ uvádí Bohumil Prudič, manažer přepravní a rozvozové sítě pro Českou republiku a Slovensko.

Jedno ze dvou vozidel Renault Trucks E-Tech D 16t nasadí  DB Schenker  do provozu na Slovensku, druhé pak v okolí Brna na trasách o maximální délce 250 km v rámci logistiky poslední míle. Metodikou pro posuzování životního cyklu paliva tank-to-wheel vozidlo během provozu pro DB Schenker ušetří přibližně 205 tun CO2. Přidá se tak k více něž 2 300 dalším nákladním vozidlům Renault Trucks nad 16 tun, které v Evropě zatím společně najezdily přes 45 000 000 km.

V Česku i na Slovensku zaznamenáváme zvyšující se zájem zákazníků o elektrická nákladní vozidla. Celkově je v Česku poptávka o něco vyšší, což ale koreluje s velikostí trhu. Týká se to například právě segmentu městské a příměstské distribuce, ale přímá podpora na nákup, která by rychlejšímu rozvoji pomohla, chybí v obou zemích. Podpora se momentálně zaměřuje na výstavbu nabíjecích HUBů pro nákladní vozidla,“ říká Ondřej Kostelník, E-mobility Director Renault Trucks Czech Republic and Slovakia, a závěrem dodává: „Chtěl bych poděkovat společnosti DB Schenker za důvěru v naše produkty při dekarbonizaci nákladní dopravy a věřím, že tento proaktivní přístup ocení nejen jejich stávající zákazníci, ale že jim to přinese i mnoho zákazníků nových.“