Vítejte v Renault Trucks
Článek
Mým cílem je to, aby v každém městě jezdila elektrická nákladní vozidla!
Elektromobilita
Zelené energie
Mar. 29 2021
Vymýšlím vozidla zítřka
Philippe Le Brusq je inženýrem systémů elektrické mobility Renault Trucks. 13 let se věnuje městské elektromobilitě a hybridním nákladním vozidlům.
Je chladné a suché ráno únoru roku 2003 a já jsem studentem elektroniky v Toulouse. Stejně jako každý den a navzdory zavřeným oknům v mém pokoji, mě probouzí hluk distribučního vozidla. Díky rámusu, které vozidlo dělalo, jsem rozhodně nepotřeboval budík ... tiché motory byly v té době raritou. Co kdyby došlo k elektrické revoluci? Jednoho dne bych mohl vymyslet tiché nákladní vozidlo....
Rychlý skok do dnešních dnů a jsem téměř u cíle! Městské elektrické nákladní vozidlo má své opodstatnění z ekologického, ekonomického i sociálního hlediska.
Snižování emisí CO2 je pro těžká nákladní vozidla skutečná výzva
Posledních 13 let jsem pracoval v oddělení designu AB Volvo Group jako inženýr systémů elektronické mobility a po celou dobu jsem se snažil uplatnit své znalosti elektroniky při vývoji udržitelných řešení. Čistá forma dopravy, která spotřebuje méně energie a je kompatibilní s obnovitelnými zdroji energie, je pro mě prioritou a osobním cílem! Důvodem je skutečnost, že stalé více lidí žije ve městech a je nezbytné snižovat emise oxidu dusíku (NOx) a jemných částic. Stejně tak je pro společnost důležité snižovat emise CO2 po celém světě. Omezení hlukové zátěže a zvýšení komfortu nákladních vozidel zůstává také prioritou.
Jednou z věcí, na kterou jsem ve své práci opravdu hrdý, je skutečnost, že po desetiletém úsilí, investicích v milionech eur a mnoha prototypech od kterých se upustilo, Renault Trucks vyrábí elektrická nákladní vozidla. Letos na jaře zahájila naše továrna v Blainville poblíž Caen sériovou výrobu těchto nákladních vozidel o celkové hmotnosti 16-26 tun s denním dojezdem v rozmezí 200 - 400 kilometry. Jsou dokonale přizpůsobena pro provoz v městských a příměstských zónách, zejména pro svoz komunálníh odpadu nebo přepravu zboží s řízenou teplou. Při délce až 12 metrů mají mnohem větší zastoupení než dodávky o hmotnosti 3,5 t, které obvykle vidíte ve městech. To znamená skutečný technologický skok vpřed, který optimalizuje energii potřebnou k přepravě zboží v městském prostředí. Konečným cílem je dosáhnout lepší energetické rovnováhy.
Elektrická nákladní vozidla získávají 25% brzdné energie k nabíjení baterií
Mnoho inovací přispělo k uvedení tohoto nového modelu elektrického nákladního vozidla do sériové výroby. Snad nejdůležitější je technologie lithium-iontových baterií, která nyní dosáhla nebývalé úrovně vyspělosti. Tyto systémy se mohou přizpůsobit extrémním teplotám pod -15 ° C a nad 40 ° C pomocí inovativního systému, který „probouzí“ baterie vozidla. Brzdové systémy také dosáhly obrovského pokroku: 25% brzdné energie je nyní rekuperováno! Závěrem je, že dnešní elektrické nákladní vozidlo je čistým koncentrátem nejnovějších technologií.
A k tomu všemu je to velmi snadné. Dva pedály místo tří, méně tlačítek a spínačů než u dieselového vozidla, ergonomicky navržené, tiché a bez vibrací ... všichny řidiče, kteří je vyzkoušeli, si tato vozidla získala. Nepochybuji o tom, že městské nákladní vozidlo budoucnosti bude elektrické, tím jsem si jistý!
Nyní v roce 2020 se můj studentský sen téměř stává realitou ... v našich městech se rozšiřuje bezuhlíková doprava a to je výborná zpráva pro naši planetu.
Profil
Philippe Le Brusq (37) je inženýrem systémů elektrické mobility. Posledních 13 let působí v oddělení designu značky Renault Trucks v rámci skupiny AB Volvo. Podílel se na vývoji více jak 20 prototypů elektrických a hybridních nákladních vozidel a na registraci 10 patentů. Žije v Lyonu a je přesvědčen, že elektronika může výrazně přispět k udržitelným a ekologickým řešením městské dopravy budoucnosti.